وبلاگ

Yenalco سیستم های هوشمند  / دستگیره هوشمند  / دستگیره دیجیتال  / مقایسه قفل های الکترونیکی و قفل های هوشمند

مقایسه قفل های الکترونیکی و قفل های هوشمند

مقایسه قفل های الکترونیکی و قفل های هوشمند

افرادی هستند که قفل های الکترونیکی و  هوشمند را یکی میدانند در حالیکه این قفل ها از نظر سازوکار و ایمنی با هم بسیار متفاوتند. تردیدی نیست که قفل الکترونیکی و قفل هوشمند ایمنی و کارایی بالاتری نسبت به قفل های مکانیکی یا همان قفل های قدیمی و معمولی دارند اما خود این دو نوع قفل نیز تفاوت های زیادی دارند. در این مطلب شما را با مهمترین ویژگی های این دو قفل، تفاوت آنها و اصطلاحات مربوط به هر یک آشنا می کنیم.

معرفی قفل های معمولی

قفل های مکانیکی و معمولی از نوع قدیمی قفل هستند که به دلیل قیمت پایین هنوز هم محبوبیت و کاربرد زیادی دارند.  قفل های مکانیکی از هزاران سال پیش و از دوره روم باستان برای ایجاد امنیت مکان ها مورد استفاده بوده و تا امروز تغییرات زیادی کرده و در حال حاضر هم استفاده می گردد. قفل های مکانیکی با کلید مخصوص خود باز میشوند.
این قفل ها  معایبی دارند که از میان آنها میتوان به امنیت بسیار پایین و بالا بودن حجم کلید ها اشاره کرد. با پیشرفت تکنولوژی و با پیچیده شدن روش های سرقت اینگونه قفلها دیگر پاسخگوی نیازهای امنیتی مکان های مورد استفاده  نبوده و همین مساله بستر ساخت قفل های پیشرفته امروزی را فراهم آورد.

معرفی قفل الکترونیکی یا قفل دیجیتال

قفلهای دیجیتال و الکترونیکی یکی هستند  و که نحوه ساخت آنها به گونه ای است که با استفاده از جریان الکتریکی درب را باز و بسته میکنند. قفل های دیجیتال یا الکترونیکی انواع مختلفی دارند که از میان آنها میتوان به قفل های رمزی، کارتی و اثرانگشتی (بیومتریک) اشاره کرد.قفل های هوشمند الکترونیکی دارای ویژگی منحصر به فرد، دیگری نیز هست و آن اینکه امکان جانبی فراوان و از همه مهمتر ضریب ایمنی بسیار بالایی دارد که امکان سرقت را به حداقل رسانده و بهترین انتخاب برای تامین ایمنی خانه و محل کار میباشد .

مزایای قفل دیجیتال نسبت به قفل مکانیکی

با قفل الکترونیکی دیگر نگرانی از بابت گم شدن کلید را ندارید و مجبور نیستید انبوهی از کلید ها را حمل نمایید . این ویژگی امکان سرقت را بسیار کم کرده و از طرفی هیچگاه عزیزانتان را به دلیل نبود کلید پشت در معطل نخواهد کرد. شما هر زمان که بخواهید میتوانید درب را تنها به وسیله، کارت ، رمز و یا اثر انگشت خود باز کنید.

معرفی قفل هوشمند

با پیشرفت تکنولوژی ساخت قفل ،این قفل های هوشمند بودند که توانستند بالاترین کیفیت را به خود اختصاص دهند . در ساخت آنها از آخرین فناوری های روز دنیا استفاده می شود.

قفلهای هوشمند

قفل های هوشمند ینالکو  ایمنی بسیار بیشتری نسبت به قفلهای دیجیتالی دارند. در واقع قفل هوشمند یک نوع قفل الکترومکانیکی است که به دلیل دارا بودن کلیدهای الکترونیکی رمزگذاری شده ایمنی بسیار بالایی دارد. این قفلها دارای پروتکل های هوشمند و بی سیم هستند که دستور باز و بسته شدن را ارسال میکنند.
میتوان قفل های هوشمند را به سایر سیستم های خانه هوشمند متصل کرد. برای مثال میتوان یک قفل هوشمند را با یک تلفن هوشمند کنترل نمود یا  آن را به  سیستم های هوشمند و کنترل از راه دور را نیز متصل کرد. قفل های هوشمند نسبت به قفل های دیجیتالی ایمنی بسیار بالاتری دارند.

مزایای قفل های هوشمند نسبت به قفل دیجیتالی

  • امکان اتصال و کنترل به وسیله به تلفن همراه

شما میتوانید با استفاده از گوشی هوشمند خود و با نصب نرم افزار مربوطه در هر زمان و مکانی که هستید قفل هوشمند خانه خود را کنترل کرده و حتی از راه دور باز و بسته نمایید. این ویژگی را میتوان مهمترین مزیت قفل هوشمند دانست.

  • سهولت در باز و بسته نمودن درب

تنظمیات قفل های الکترونیکی یا دیجیتال تنها به صورت حضوری امکان پذیر است اما در قفل های هوشمند ینالکو (YENALCO) میتوان از ریموت کنترل یا تلفن همراه هوشمند از راه دور نیز درب را باز یا بسته کرد بدون اینکه حضور فیزیکی در محل داشته باشید.

  • عدم نیاز به حمل کلید و امکان دسترسی به درب تنها از طریق گوشی هوشمند

  • کنترل تردد از راه دور و ایجاد محدودیت های لازم در بخش های مخلتف ساختمان (این ویژگی به شما کمک میکند که دسترسی افراد مختلف مانند مهمانان به بخش های مورد نظر در خانه را محدود کنید. این قفلها امکان ثبت تاریخ و زمان دقیق ورود و خروج افراد را نیز برای شما ممکن میسازند.

 

admin22

بدون دیدگاه

ارسال یک نظر